Stay In Touch
Smartnet Sosyal Medya
  • Sosyal Medya
  • Facebook Uygulamaları
  • Facebook Ads
  • Facebook ve Twitter Yönetimi
  • Blog
  • Danışmanlık

Sosyal Medya denilince ilk akla gelen Facebook ve Twitter’ın yanı sıra Friendfeed, LinkedIn, YouTUbe, Flickr ve daha birçok ağ, kullanıcıların resim, video veya durum paylaşım yaptıkları yerler olmaktan öte markaların müşterilerine dokunabilme şansı sağladıkları platformlar bugün. Firmalar artık www üçlemesiyle başlayan web siteleri yerine Facebook ve Twitter hesaplarını iletişim adresleri olarak kullanıyor. Bunda en önemli etken sosyal medya ağlarının firmanın takipçilerine, markaya ait en güncel ve yeni haberleri daha kolay, pratik, hızlı ve eğlenceli bir yolla sunma imkanı sağlaması. Böylece marka ve tüketici arasında yaşanan samimi ve sıcak etkileşim
markanın kurumsallığına dair güven ve bağlılığı da beraberinde getiriyor.

Kullanıcılar, yani marka tüketicileri satın aldıkları ürün ya da hizmet ile ilgili konuları doğrudan markanın sayfasına yazarak soru ve sorunlarına hızlı geri dönüş alabiliyorlar. Anketlerle fikirlerini belirtebilen kullanıcılar markanın kendi içerisinde düzeltmesi gereken yönlerine dair geri bildirim konusunda da yardımcı oluyorlar.

Günümüzde kendini sürekli olarak piyasada tutmak ve rakiplerine fark yaratmak isteyen markalar artık sadece kendi kurumsal facebook ve twitter hesaplarıyla savaşmayıp alt marka ve ürünlerine bile ayrı ayrı hesaplar oluşturarak savaştaki piyon sayılarını yükseltmeyi hedefliyor. Peki siz sahaya ne zaman çıkacaksınız?

Facebook Uygulamaları (Aplikasyonlar) 2012 yılı itibariyle dünyada 800 milyonu aşan kullanıcı sayısına ulaşan Facebook’un Türkiye’de 30 milyon üyesi bulunmakta. Dünya sıralamasında Türkiye en çok üyeye sahip 4. ülke durumunda. Doğal olarak pek çok kurum ve marka bu platformda Facebook Uygulamaları ile kullanıcılarının sayfalarında eğlenceli vakit geçirmelerini ve bu sayede sayfalarında daha çok kalarak marka bilinirliğinin yerleşmesini hedefliyor…

Orada olmamakla ortamı kontrolsüz bırakıyorsunuz. Artık herkes beğenilerini düşüncelerini isteklerini bu platformda paylaşmak anlatmak istiyor. Dünyanın en rahat reklam alanı hiç tartışmasız Facebook…

Smartnet bu noktada devreye giriyor, Facebook üzerinde şirket sayfanızı oluşturup, markanıza özel Facebook Uygulamaları geliştirerek hedef kitlenize hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlıyor. Sayfanızı neşelendirmek için var mısınız zevkli bir uygulamayı yaratmamıza?

Facebook reklamları bugün Internet üzerindeki en ucuz ve en yaygın reklam kanalı olarak karşımıza çıkıyor. Google Adwords mantığında ilerleyen Görüntülenme ve Tıklanma özellikleri ile maliyet tablosu çıkaran bu reklamların başarısı, günümüz Facebook kullanıcılarının günde en az 2 saatlerini hesaplarını kontrol ederek geçirdikleri düşünülecek olursa, kaçınılmaz oluyor.

Kullanıcıların demografik özelliklerine göre ayrımlar yaparak sevdikleri, beğendikleri sayfaları tespit edip bu yönde hedef kitleye ulaşarak nokta atışı yapmış oluyorsunuz. Örneğin evli olduğunuzu ve 6 aylık bir çocuğunuz olduğu bilgisini Facebook da profil bilgilerinizde paylaştığınızı farzedelim; sağ tarafta genelde bebek bezi, bebek mamaları vb. dallarda reklamlarla karşılaştığınızı farkediyor musunuz? Çünkü siz reklamı veren marka için tam da hedefi 12 den vurdukları potansiyel müşterisiniz. Markanızı son tüketicilere bu kadar ucuz maliyetlerle sunmak istemez misiniz?

Sosyal Medya denilince ilk akla gelen 2 isim Facebook ve Twitter ağları. Arkadaşlarla yazışmak için MSN Messenger kullanma devrini çoktan sona erdi. Özellikle Facebook sayfa düzenini daha da kullanıcı dostu hale getirmek üzere her gün yeni özellikler ekliyor. En son Skype ile ortak çalışma sağlayıp konuşma kutularına kamera özelliği de ekledi ki kullanıcı görüntülü konuşma yapabilmek için başka ağlara geçemeye ihtiyaç duymasın. Twitter ise kullanıcıların anlık düşünce ve fotoğraf paylaşımlarını gerçekleştirdikleri bir ağ. Ülkemizde ünlülerin en sık kullandıkları mecra haline geldiği için halkın ilgisi de bu yönde giderek artıyor. Hal böyle olunca bu 2 ağ kendisini Sosyal Medya dünyasındaki diğer tüm rakiplerinden sıyırmış ve bağımsızlıklarını ilan etmiş durumdalar.

Peki bu önemli reklam pazarlarını doğru bir şekilde yönetiyor musunuz? İnanın sosyal medya yönetimi sadece “herkese günaydın” ya da “bugün Cuma, herkese iyi tatiller” demekle geçiştirebileceğiniz bir iş değil. Son kullanıcıya bu kadar sıcak temasda bulunabildiğiniz bu ağları markanızı en olumlu yansıtacak şekilde yönetmeniz hayati önem taşımakta. Bu konuda yapılacak işlerin başında rakiplerin analizi, ürünlerin sunumu, eğlenceli aktiviteler, hediyeler, kampanyalar ve daha bir çok detay yer almakta. Ne dersiniz, sizin de markanıza gerekli desteği vermenizin zamanı gelmedi mi?

Web sitesi her haliyle hamlelerinizin kısıtlandığı bir alandır. Çizginin dışına çıkamazsınız, kurumsaldan uzaklaşamazsınız, günlük dilde sürekli yazılar yazamazsınız… İşte tam da bu noktada kendinizi eliniz kolunuz bağlanmış hissederken Blog sayfası imdadınıza yetişir. Blog’da tüketicinizle daha kolay bağlantı kurar, güncel yazılarla markanızın dışında da fikir paylaşımlarınız için alan yaratmış olursunuz. Günümüzde insanlar Blog sayfalarında görüş belirten kullanıcıların görüşlerine reklamlardan daha fazla güvenebiliyor. Blogger takipçi kitleleri ciddi rakamlara ulaşıyor. Tüketiciler alacakları ürün veya hizmete parasını vermeden önce mutlaka konunun uzmanından tavsiyeler öğrenmek üzere konu ile ilgili Blog’ları ziyaret ediyorlar.

Blog sayfanız tasarımı ve içeriği ile kendine özgü, markaya özgü bir duruş sergilemeli. Bunun için konunun uzmanı Bloggerlaın, rakiplerin ve piyasanın analizi ile birlikte sağlam bir içerik olgusu oturtulmalı. Tecrübemiz bu yönde. Size sadece bizi seçmek düşüyor…

İnternette var olmanın çeşitli yollarından biri de; sosyal ağların yaygınlaşmasıyla atıldı. Wikipedia, Myspace, Facebook, Flickr, Twitter, Friendfeed ve YouTube gibi siteler, kullanıcıların o anda ne yaptıklarını, düşündüklerini, çektikleri fotoğrafları ve videoları paylaşabildikleri platformlar olarak öne çıktı. Bugün kullanıcılar geleneksel medyanın kendilerine sunduklarıyla yetinmeyip kendi içeriklerini oluşturuyorlar. İlgi çeken içerik ise diğer kullanıcılar tarafından paylaşılarak yıldızlaşıyor.

Sosyal Medya platformları kullanıcıların birbirleri ile her konuyu konuştukları ve paylaştıkları ortamlar. Bu nedenle bu platformlar mutlaka iyi takip edilmeli. Sosyal Medyada diyalogları takip etmek, kurumların iletişime dahil olarak olumlu bir durumu daha da parlatmaya, olumsuz durumu ise olumlu hale getirmesine olanak tanıyor.

Sosyal ağlarda kurulan iletişim, mutlaka kurumun iletişim stratejileri ile paralel bir şekilde uzun dönemli olarak planlanmalı. Planlama öncesinde ise geçmişe yönelik bir araştırma yapılarak kurumun veya markanın sosyal ağlarda nerede durduğu belirlenmeli. Bu araştırma ve kurumun iletişim hedefleri doğrultusunda bir sosyal ağlar ve Sosyal Medya iletişim planı hazırlanmalı. Sosyal ağlarda deneyimi olmayan bir kurumun yukarıda sayılan tüm bu çalışmaları kendi bünyesinde yapması tabii ki mümkün değil. Bu nedenle kurumların sosyal medyadaki iletişimlerini planlarken iletişime kurumsal bir çerçeveden bakabilen, sosyal medyayı olduğu kadar kurumsal iletişimi de bilen ve bu alanda deneyimi olan çözüm ortaklarıyla çalışmaları gerekiyor. Size bu konuda yardımcı olmamızı ister misiniz?

Hizmetlerimiz
Google

SEO, “Arama Motoru Optimizasyonu” veya “Arama Motoru Optimize Edici” için kullanılan bir kısaltmadır. Arama motorları tarafından sitelerinizin daha kolay bulunabilir hale getirilmesi amacıyla uygulanan bir yöntemdir.   Detay

Tasarım

Web sayfanızı ilk defa ziyaret eden için de, devamlı ziyaret eden için de web sayfasının etkileyici bir görünümünün olması önemlidir. Kötü tasarım, sayfanın yazılım hataları vermesi, sayfanın geç açılması firmanızın imajına zarar verir.   Detay

Yazılım

Online alışveriş ülkemizde çok da yeni bir kavram olmamasına karşı pek çok kullanıcı tarafında yeni yeni keşfediliyor. Birçok kullanıcı zamandan tasarruf etmek, indirimlerden yararlanmak ve benzeri sebeplerle e-ticareti kullanmaya başladı.   Detay

Bayim İnternette™

Bayim İnternette™, bayi ağı olan kurumsal firmaların merkez, bayi ve müşteri ilişkilerinin takip ve denetimini sağlarken, bayilerinin de kurumsal web sitelerine sahip olmalarına imkan veren Internet tabanlı profesyonel bir iletişim platformudur.   Detay

Medya Satın Alma

Medya planlaması reklamcının mesajını hedeflediği kişilere ulaştırmak üzere medyanın ne şekilde kullanılması gerektiğinin belirlenme sürecidir.   Detay

Mobil Uygulamalar

Günümüzde Mobil cihaz kullanıcı sayısı büyük bir hızla artmaktadır. Mobil İnternet bağlantı hızının (3G), yerel internet hızına rakip olmaya başlaması ile şirketlerin Mobil Uygulama ihtiyaçları kaçınılmaz olmuştur.   Detay

Harita Uygulama

Özellikle bayi ve yetkili hizmet sağlayıcı ağlarına sahip firmaların Google Maps hizmeti kullanılarak dinamik bir şekilde Türkiye haritası üzerinden istenilen kriterlere (bayi tipi, bayi hizmet özellikleri vb.) uygun olarak düzenleyerek, kullanıcıların firmaya ait tüm hizmet noktalarını bulmaları ve yol tariflerini almaları konusunda çok büyük kolaylık sağlamaktadır.   Detay