Alt ve anahtar kelimeler ile arama motorları sıralamasında üst sıralarda yer alındığı gibi ilgili sitelere gelen ziyaretçilerin sayısında da önemli bir artış görülüyor. Bunun yanı sıra hizmet kalitesi ve arama motorlarında en üst sırada yer alınması gibi durumlarda müşteriler her zaman tercihini ilgili siteden yana kullanmasını sağlıyor. Bu nedenle arama motorları üzerinden gelen trafiklerin önemi oldukça büyüktür. Ancak kimi zaman arama motorlarında en üst sırada yer almak yeterli olmayabiliyor. Bunun ana nedeni Google Ads ile reklam kanallarından çıkan firmalar ilgili sitelerin üzerinde yer alabiliyor. Bunun için birçok kişi tıklama başına maliyetleri düşürmek için neler yapabilirsiniz konusunda gerekli araştırmaları yapıyor.

Google Ads Reklamlarında Maliyetleri En Aza İndirmek

Maliyetleri en aza indirmenin en başta gelen işlemi rakiplerin durumlarını çok iyi analiz etmekten geliyor. Kullanıcılar google ads hakkında çok fazla bilgiye sahip değilse bunun için ne kadar bütçe ayırması gerektiği konusunda bilgi sahibi olamayacaktır. Bu da kullanıcıların hangi kelimeler ile reklama çıkmaları gerektiği konusunda bilgi eksikliği yaşamalarına neden olabiliyor. Böyle bir durumda yapılması gereken en önemli husus en iyi rakiplerin yerine getirdiği Google Ads kampanyalarına göz atılabiliyor. Burada önemli olan en çok hangi kelimeler ile reklamlardan yararlanıldığı bunun için aylık ne kadar bütçe ayrıldığı ve ayrılan bu bütçe ile ne kadar trafik çekildiği önem arz ediyor.

Hedef Kitle Analizinin Doğru Yapılması

Hedef kitlenin bilinmesi nerede nasıl reklama çıkılacağı konusunda bilgi sahibi olunmasını sağlıyor. Bu nedenle kullanıcılar hedef kitlelerini en son ayrıntısına kadar analiz etmelidir. Kaliteli bir hedef kitle analizi için Google Analytics’den yararlanmak mümkündür. Siteyi ziyaret eden ziyaretçilerin yaş aralıklarını ve ilgi alanlarını tespit ederek hedef kitle tespiti kolaylıkla yapılabiliyor. Bunun yanı sıra siteyi ziyaret eden kişilerin en çok hangi şehirlerden giriş yaptıklarının tespiti ile hedef kitlenin belirlenmesinde önemli bir ipucu veriyor. Ayrıca sitenin en çok hangi saat dilimi içerisinde ziyaret edildiğinin tespit edilmesi ile de o saat dilimleri içerisinde hedef kitlenin diğer özelliklerinin de bilinmesi ile gerekli tespitler çok daha kolay bir şekilde yerine getirilebiliyor.

Ziyaretçi ya da Müşteri Çekmek Konusunda Karar Vermek

Ziyaretçi ile müşteri kavramları tamamen birbirinden farklı iki kavram olarak dikkat çekiyor. Öncelikle kullanıcılar müşteri ya da ziyaretçi çekmek konusunda karar vermeleri gerekiyor. Bunun için de reklamlara çıkmadaki amacın tam olarak belirlenmesi gerekiyor. Eğer ki sitenin tanınması ve popülerleşmesi isteniyorsa bu durumda ziyaretçi çekme fikri ön plana çıkıyor. Ancak ürün ya da hizmetlerin satış yoğunluğunun yüksek olması düşünülüyor ise bu durumda müşteri kitlesine yönelmek için bir takım gerekli işlemlerin yapılması gerekiyor.

Anahtar Kelime Planlayıcı ile Liste Oluşturmak

Tıklama maliyetlerini en aza indirmek için uygulanacak yöntemlerden biriside anahtar kelime planlayıcısının kullanılmasıdır. Özellikle Google anahtar kelime planlayıcısı herhangi bir masrafı olmayan bir yazılım olarak dikkat çekiyor. Bu özellik sayesinde anahtar kelimelere göre sonuç getirme gibi işlemlerden yararlanmak mümkün olabiliyor. Kullanıcılar böylelikle kendi sitelerine ya da rakip sitelere göre liste getirme özelliğine sahip olabiliyorlar. Aynı zamanda bu özellik sayesinde anahtar kelimelerin ortaya çıkardığı rekabet ortamına göre anahtar kelimeler ile ilgili karar verilebiliyor.

Anahtar Kelime Planlayıcısının Avantajları Nelerdir?

Anahtar kelime planlayıcısının kullanıcılara sunmuş olduğu anahtar kelime önerileri sayesinde tıklama başı maliyetlerin belli oranda düşmesi sağlanıyor. Kullanıcılar aranma oranı yüksek olan anahtar kelimelerden yeni bir liste yapma olanaklarına da sahip olabiliyorlar. Kullanıcılar böylelikle kendi listelerinde yer alan anahtar kelimeler ile yeni bulunan anahtar kelimeler arasında karışık bir liste oluşturma hakkına da sahip olabiliyorlar. Bu durum tıklama başına oluşacak maliyetleri en aza indirmesi açısından büyük önem arz ediyor.

Negatif Anahtar Kelime Kullanımı

Kullanıcılar kampanya oluşturma aşamasında negatif anahtar kelimelere yer vererek sonuçları daraltma özelliğini kullanabiliyorlar. Bu özellik sayesinde kullanıcılar negatif anahtar kelimeleri seçerek o kelimeleri listeye eklememiş oluyorlar. Negatif anahtar kelime tercihleri tıklama başına maliyetlerin gözle görülür bir düzeye indirgenmesi açısından oldukça önemlidir.

Tıklama Başı Düşük Maliyetli Kelimeler ile Reklama Çıkmak

Google Ads üzerinde her zaman reklama tıklama yapıldıkça bu durum bakiyeden düşüyor. Her kelimenin tıklama birim fiyatı birbirinden farklı tutarlar içeriyor. Bu nedenle kullanıcılar tıklama başı maliyeti düşük kelimeleri tercih ederek maliyetleri en aza indirmek için oldukça önemli bir etkendir. Ancak bu türden sonuçların geri dönüşleri çok yüksek değerde olmayabiliyor. Bu nedenle kullanıcılar bu durumu göz önünde bulundurmaları gerekiyor. Tüm bu kriterlerin titiz bir şekilde yerine getirilmesi ile birlikte tıklama başına oluşacak olan maliyetlerde belirgin bir
düşüş yaşanıyor. Bu da kullanıcıların daha karlı olmasını sağlaması açısından oldukça önemlidir. Bu faydaların yanı sıra reklamların oluşturmuş olduğu kötü etkiden de korunmak bir başka fayda olarak dikkat çekiyor.

One thought on “Tıklama Başına Maliyetleri Düşürmek İçin Neler Yapabilirsiniz?
  1. Avatar

    mesut

    işe yarar bir içerik

    9 Ağustos 2019 Reply
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayınlanmayacaktır.