SSM

Instagram Reels Özelliğini Tüm Dünya'da Açtı

Instagram Reels Özelliğini Tüm Dünya'da Açtı

F Facebook’un, rakiplerinin içerik modellerini kopyalayarak devasa kitlesinin kullanımına açıp, rakiplerini devreden çıkarma çabası artık standart bir uygulamaya olarak hayatımıza girdi.

Zamanlama manidar

Amerika’da TikTok’un başkan Trump tarafından yasaklanmasının konuşulduğu şu günlerde TikTok ‘un içerik modelini kopyalayarak tüm Dünya’daki instagram kullanıcılarına açmasının en büyük sebebi Amerika’daki Tiktok kullanıcılarını kendi platformunda bu özelliği deneyimlemeye çağırması olarak yorumlanabilir. İlk bakışta stratejik olarak güzel bir hareket olarak düşündürdüyse de pratikte bazı sakıncalar taşıyor. Instagram’ın TikTok üzerinden kazanmak istediği kitlenin halihazırda Instagram mevcut kitlesi ile tam olarak örtüştüğünü söylemek zor. Kendine TikTok üzerinde yuva bulan bu kitlenin, günlük hayatlarından anları cilalı ve abartılı şekilde modifiye ederek paylaşan kitle ile örtüşmesi çok olası değil.

Reklam gelirleri söz konusu olduğunda Facebook tam bir nalıncı keseri

Instagram dünyanın en popüler üç dijital reklam platformu arasına girmiş olmasına rağmen henüz içerik üreticileri ile bu geliri paylaşmaya yönelik bir adım atmış olmaması burada yaratıcı, ve kullanıcı sadakatini sağlayacak içerik stratejilerinin platform üzerinde gelişmesine engel oluyor. Üstelik TikTok Temmuz 2020 itibariyle 200 milyon USD kadar bir tutarı içerik yaratıcıları ile gelir paylaşımı için kullanacağını açıklamışken.

Instagram Reel nasıl kullanılır?

Instagram Reel ile neler yapabileceğinize gelirsek; 15 saniyelik kısa videoları uygulama üzerinde yer alan video işleme araçları, arttırılmış gerçeklik efektleri ve müziklerle işleyerek yayınlama imkanına kavuşacak. Burada Instagram’ın en büyük avantajı büyük müzik şirketleri ile yaptığı anlaşmalarının olması. Instagram reel kullanıcıları için bu yarattıkları içeriklerin müziklerinin bir anda ortadan kaybolup içerik kalitesine zarar verme riskinin ortadan kalkması anlamına geliyor.

Instagram Reels kullanımı da öyle zor bir şey değil. Instagram’ın Camera özelliğinin içine yerleştirilmiş. Bir Reel yaratmak için Instagram Camera uygulamasının altından Story’lerin yanındaki sekmeyi seçmeniz gerekiyor. Video işlemek için ekranın solunda yer alan editleme araçları ve arttırılmış gerçeklik efektleri, zaman sayacı, video hızı gibi seçenekleri kullanabilirsiniz.

Instagram Reels güzel ama Bir TikTok Değil

Instagram kullanıcılarına TikTok özelliklerini açmış olabilir içerik kopyalamak yeterli olur mu? Orası henüz belli değil. TikTok yaşı tutmayan ergenliğini yaşarken enerjisini yaratıcı içeriğe yönlendiren gençlerin buldukları bir yuva. Bunlar zaten kendilerini Instagramda görmek istemiyorlar, isteselerdi orada olurlardı. Hatta halihazırda TikTok da yarattıkları içerikleri Instagramda paylaşan bir kitle oluşmuş durumda.

Instagram yeni bir format olması nedeniyle Reels’da yaratılmış içeriklere daha fazla erişim için öncelik tanıyor gibi gözüküyor. Bu anlamda takipçi kazanma önceliği olan hesapların içeriklerini bu format kullanarak yaratması avantajlı olacaktır.

Markalar açısından reklam kullanımı story adlerin hala en iyi performanısını verdiğini söyleyebiliriz.