CON

Covid - 19 Pandemi Süresince Dünya'dan Çıkarılan Dersler

Covid - 19 Pandemi Süresince Dünya'dan Çıkarılan Dersler

B Bütçesel Kararlar Stratejik mi Refleksle mi Verildi
Olağanüstü zamanlarda ilk olarak pazarlama bütçeleri gider. Normal şartlar altında hemen her yönetici bunun neden yapılmaması gerektiği konusunda birçok neden sayarken gerçekle yüz yüze gelindiğinde yapılan ilk şey reklam bütçelerini kesmek ardından yatırım projelerini durdurmak oldu. Sigarayı bırakmaya çalışmak gibi olağanüstü şartlar altına reklam ve yatırım bütçelerini kesmemek de zor bir karar ve gerçekten büyük cesaret gerektiriyor. Reklam ve yatırımı bıçak gibi kesmek yerine önceliklendirerek küçük deneysel bütçeler ile verim ölçülebilecekken, refleksle hareket eden rakiplere karşı kazanılabilecek fırsatlar kaçtı. Öte yandan ülke olarak en güçlü özelliğimiz olan beklenmedik yasal düzenlemelere süratli uyum becerisi bu dönemde birçok şirketin işine yaradı.

E-ticarette rekor cirolar

Herkes e-ticaretin nasıl rekorlar kırdığından bahsediyor ama görülen o ki e ticaretin rekorlar kıran kısmı e-pazar yerleri, e-marketler oldu. Alt yapısı destekleyen büyük market zincirlerinin bazıları bunu avantajlarına çevirirken bazı marketler farklı servis sağlayıcılar ile işbirliğine gidip zamanına altyapı ve organizasyonel yatırımları yapmamanın bedelini bu alana uzmanlaşmış iş ortakları ile gelir paylaşımına giderek ödedi.

Web sitenizde çalışan bir e- ticaret modülünün olması gerçekten ciro yapabileceğiniz bir anda yükselen bu talebi kendi sitenize çekebileceğiniz ve ciroya çevirebileceğiniz anlamına gelmiyor. Kullanıcı deneyimini baştan hesaba katmazsanız insanlar neden web sitemden satın alma yapmıyor diye düşünür yaptığınız yatırıma üzülür durursunuz. Internetten satışın başarısı sunduğunuz müşteri deneyimi ve memnuniyetine bağlı. Bayim internette hizmetleri kapsamına bu alana tasarım ve UX olarak birçok soruna yanıt verebildiğimizi görmek bizi mutlu ettiyse de, e-ticaret işlevselliğini daha çok müşterimize sunmamış olmanın eksikliğini hissettik.

Rekabetçi Maliyetler için Dijital Reklamlarda İstikrar Şart

E-Ticarette, arama motoru ve sosyal medya reklamlarında rekabetçi maliyetler için devamlılık şarttır. Bir anda hadi internetten satış için reklam verelim derseniz seçeceğiniz reklam platformu ne olursa olsun (Google, Facebook, Instagram) sizden daha önce başlamış ve belli bir istikrarlar devam eden reklamlara göre daha maliyetli olacaktır. Algoritmaların devreye girip sizin hedeflemenize daha verimli kitleleri çıkarması için 1.5 aylık bir süre geçmesi gerekiyor.

Sosyal Medya Tanımında ve Oyuncularında Değişim

Sosyal Medyanın tanımı değişti. Çoklu video konferans araçları sosyal medyanın yeni bir dalı oldu. Whatsapp bunun sinyalini çok önceden vermiş olsa da Facebook’un bunu anlaması için Zoom’un piyasayı sallaması gerekti. Kullanıcı ara yüzü ve diğer özellikleri ile Zoom da hakim sosyal medya platformları arasına yerini aldı. Bu dönemde çok daha uzun süreden beri hizmet veren Skype’ın Zoom’a tercih edilmemesinin nedenleri araştırılmalı. Zoom tercih edildiği alanda Facebook ve Whatsapp harekete geçtiyse dahi kazanımları beklentilerin altında kaldı. Zoom yüksek kullanıcı deneyimini, Desktop, Tablet ve mobil’de minimum kayıpla sergilediği için rakiplerinden ayrıştı.

Birebir Video Görüşme ve Performans Takibi - 11Sight

Covid-19 Pandemi sonrası çoklu video görüşmenin yanı sıra markalarda mevcut ve potansiyel müşterilerle 1’e 1 video görüşme talepleri de patladı. Whatsapp ve Facetime iletişim açısından ihtiyaçlara cevap veriyor olsa da markaların ihtiyaçlarının karşılaması açısından yetersiz kaldı. Müşteri memnuniyeti açısından görüşmelerin kayıt altına alınması, çağrıları yanıtlayanların performanslarının, çağrı başlatanların memnuniyetlerinin ölçülmesi açısından gerekli raporlama ihtiyaçlarına yanıt veremediler. İş ortağımız 11Sight bu alanda son kullanıcılara platform veya uygulama bağımsız markalarla iletişim imkanını performans takibi ile beraber sunması özellikle otomotiv sektöründe talep gördü. Showroom ziyaretlerinin dramatik etkilendiği, dönemde yeni araçları incelemek isteyen potansiyel müşterilere uzaktan deneyimleme imkanı sunuldu. Deneyimleme sırasında platform üzerinden resim çekme, kayıt imkanı, doküman paylaşımı gibi özellikler showroom deneyimini neredeyse kayıpsız yaşamalarına imkan sağladı. Covid - 19 salgını nedeniyle büyük oranda gerileme yaşanan özel hastanelerin poliklinik hizmetlerine alternatif olarak Medikal Sektörde gündeme gelen Video Hekimliği hizmetlerinde kolaylıkla entegre olabilir olması 11Sight’a talepleri arttırdı.

Yeni normale uyum sürecinde sizin çıkardığınız dersler nelerdir? Bizimle paylaşın bu çıkarımlardan geliştireceğimiz projelerle iş sonuçlarınızda katma değerler yaratalım.